ESCOLA VEDRUNA-TONA   www.evt.cat   |  CONTACTE  | PATROCINADORS  

La creativitat és la capacitat que tenim per associar pensaments que ja tenim i imaginar-ne de nous. Aquests pensaments no només ens permeten tenir idees originals per inventar nous objectes, sinó també tenir noves idees que ens permeten trobar noves solucions a diferents problemes amb la finalitat de millorar la qualitat de la nostra vida.  


La creativitat no és una capacitat estàtica, sinó que la podem potenciar o bé reprimir. És per aquest motiu que les activitats i vivències que fem i que tenim ens poden ajudar a millorar-la. Per aquesta raó, com a escola pensem que potenciar aquesta capacitat ajudarà els nostres nens i nenes en el seu dia a dia.


Com és sabut hi ha matèries que permeten moltes més activitats que fomenten la creativitat (plàstica, música, ...), però el que és bo és estimular aquesta aptitud en tots els àmbits de la vida.


A continuació, podreu llegir un seguit d’experiències que hem portat a terme  en els diferents nivells educatius i en àrees més instrumentals on el que es pretén és potenciar la creativitat.


La creativitat

Educació infantil:

La botigueta de P5

Es tracta, bàsicament, de fer un treball cooperatiu de recerca guiada, utilitzant les fonts d'informació que ofereix la xarxa per solucionar un problema, dubte, qüestió,...


Tothom pot fer una WebQuest, només es tracta de resoldre una icògnita, i a partir d'aquí, navegar de forma guiada per trobar la solució.


Els alumnes de 1r som molt creatius i han treballat la WebQuest La màgia dels contes a partir del projecte de les “Fades i follets”.


Us recomanem que hi doneu un cop d’ull, val la pena!




Educació primària:

Cicle inicial

Amb tot aquest treball els nens i nenes tenen la possibilitat de treballar conceptes matemàtics de forma vivencial, partint de la realitat i l’experiència. Una manera molt creativa d’aprendre matemàtiques.


Educació primària:

2n

1r

Els alumnes de 2n s”han inspirat en diferents ciutats per fer unes maquetes  increïbles. Tot això ho han treballat des de l’àrea de Multilingüe.  Ja se sap que per poder viatjar i visitar les ciutats d”arreu del món el millor és ésser multilingüe, parlar moltes llengües.



Cicle mitjà

Els alumnes de quart de primària han anat a Vic a realitzar una visita  anomenada Les ombres al Museu de l’Art de la Pell.


El propòsit d”aquest taller és aproximar l’alumne al món del teatre d’ombres des de diferents àrees de coneixement (plàstica, llengua, expressió corporal...).On ens permet que cada alumne treballi les seves habilitats.


Amb el material que se”ns proporciona, es vol aconseguir que cada nen prepari un titella o figura de teatre d’ombres, a través de les lletres de l’alfabet llatí, i així desenvolupar la creativitat i la capacitat manipulativa.


Cada titella esdevé un personatge que adquireix vida amb un nom,  edat, lloc on viu, què li agrada, que detesta, quines destreses té, i cal inventar un sobrenom tenint en compte les característiques que han imaginat.


Cada alumne presenta el putxinel·li a la resta de la classe i després, en petits grups, s’elabora una petita història on intervenen totes les titelles confeccionades.


A través de la col·lecció de figures de teatre d'ombres de la col·lecció del museu, es donen a conèixer les llegendes orientals i les tècniques artístiques aplicades en la seva construcció.


El dia de la visita al Museu de l”Art de la Pell de Vic els nens i nenes per grups van passant a l'escenari amb les seves titelles i posen en pràctica les seves històries creades. Mica en mica es va introduint el contrast d'ombres i llum, colors, so, música, fins acabar fent ombres amb tot el cos. D'aquesta manera els alumnes fan d'espectadors i d'artistes alhora.




LES OMBRES DEL MUSEU

FEM LA VOLT@ AL MÓN

Educació primària:

Cicle superior

A 6è curs de primària, una de les activitats més engrescadores per treballar l’expressió oral en llengua, és fer un telenotícies.  


Primer els alumnes treballen els aspectes formals: observen com es col·loquen els presentadors, com van vestits, com vocalitzen, com mouen les mans, a on miren… notícies fora del plató,  enviats especials, .... (Treball que fan a casa i amb tants canals de televisió com els sigui possible). Després de compartir-ho a classe, es dediquen a la part dels continguts: temes a tractar i d’on poden treure la informació.


Un cop, s’ha decidit les parts de que constarà el programa i quines persones el gravaran, es fan grups. Cada grup s’encarregarà i treballarà un tema: notícies internacionals, nacionals, locals, esportives, economia, temps... S’intenta que hi hagi notícies de tipus polític, però també de successos, de natura.... Aleshores ve la feina de redactar la noticia i fer el guió.


També es decideix quins recursos utilitzarà cada grup, com serà el plató, quins elements hi haurà, decoració, on es gravaran els enviats especial,...


Finalment, cadascú decideix com anirà vestit i es fan els últims preparatius per a la gravació.

Quan arriba el moment esperat i comença l”acció tothom es transforma i sempre acaben posant-se en el paper de periodista, presentador, reporter, meteoròleg ...


I, com en totes les activitats on els alumnes són els protagonistes, s’aconsegueix  que la implicació, la motivació i la creativitat sorgeixin de manera natural i espontània.


CÀMERA I @CCIÓ!

Educació secundària

En l'era de la digitalització, els ordinadors han envaït la vida de tots, fent-se cada dia més indispensables, i la virtualitat ha arribat fins als despatxos de selecció de personal de les empreses.

L'última innovació tecnològica en aquest sector és el
video currículum, un sistema revolucionari que permet l'enregistrament en video del currículum vitae dels candidats.


El video currículum no és més que una presentació en video en la qual l'aspirant a un lloc parla de si mateix, de les seves aptituds i les seves habilitats, dels seus assoliments i les seves ambicions. Podríem dir que és una espècie de “video promocional” de cadascun.


Actualment ja hi ha diverses empreses que es dediquen a preparar currículums en video dels aspirants, que després penjaran a la xarxa perquè puguin accedir els encarregats de la contractació de personal de les empreses. I això no ha fet més que començar.  


I malgrat que l'empreses especialitzades sempre garanteixen resultats més professionals, qualsevol pot gravar-se el seu propi videocurrículum a casa seva. Només es necessita una càmera de video i un ordinador amb connexió a Internet.  

Aquesta és l”experiència que hem realitzat des de la matèria d”infolaboral amb els joves de 4t d”ESO. A més de presentar el currículum en paper han confeccionat el seu propi video currículum digital.  


UN CURRÍCULUM DIGIT@L

"M'interessa el futur perquè és el lloc on passaré la resta de la meva vida".

Woody Allen  


LA MÀGI@ DELS CONTES

2n cicle d”ESO

UN VIDEO CURRÍCULUM CRE@TIU

ELS NOSTRES VIDEOS CURRÍCULUMS