ESCOLA VEDRUNA-TONA   www.evt.cat   |  CONTACTE  | PATROCINADORS  

RET@LLS

- El vostre nom és ?

Jordi: Jo em dic Jordi Ginesta Portet.

Roser: I jo Roser  Cruells.

- A quin grup musical toqueu o canteu ?

Jordi: El meu grup de música es diu Bonobos. Els Bonobos són uns micos que comparteixen i són molt  solidaris entre ells i això és un exemple de com hauríem de ser les persones.

Roser: El meu grup de música es diu Els Catarres.

- Quines són les cançons de la vostra infantesa ?

Jordi: Les cançons de la meva infantesa són les referents al Rock Català. El meu primer cassette va ser el “Bon dia” dels Pets que me'l van regalar pel Tió. M’agradava molt un grup que es deia SKA-P també!

Roser: Jo no escoltava cançons catalanes. El primer disc que vaig tenir, quan tenia 10 o 11 anys, va ser de Ketama. També m’agradava Ska-p.

- A on les vàreu aprendre ?

Jordi: Les vaig aprendre anant amb cotxe amb els meus pares  ja que eren les cançons que a ells els hi agradaven i dels discs que m'havia cagat el Tió cada any.

- Quants membres sou al grup ?

Jordi: El nostre grup està format per set membres.

Roser: El nostre grup està format per sis persones.

- Quants discs teniu editats ?

Jordi: En aquests moments estem a punt de treure'n un al mercat. I de moment pengem les cançons i vídeos al Youtube.

Roser: Nosaltres tenim dos discs editats. I el 2015 gravarem el tercer.

- Què voleu transmetre  al públic amb els  vostres concerts ?

Jordi: Volem que la gent passi una bona estona  mentre nosaltres cantem les nostres cançons. I volem transmetre com som les persones del grup, alegres, tendres, vitals…

Roser: Volem fer que el públic s'oblidi de les “coses” negatives del dia a dia, ens vinguin a veure i que estiguin alegres i s'ho passin bé escoltant les cançons.

- Quins missatges transmeten les vostres cançons ?

Jordi i Roser: Volem transmetre missatges positius.

Jordi: Una cançó nostra que es diu  La vida entre amics vol transmetre que la gent gaudeixi i visqui el moment i, per exemple, a la cançó “Al teu balcó” parla de que els instants previs a allò que ha de passar sovint són els més intensos.

Roser: M' agrada que les cançons que cantem siguin positives i mai hi ha la paraula “No”. Les nostres cançons poden parlar de lluita per algun fet però sempre amb molt de respecte.

- Què espereu del públic quan feu un concert ?

Roser: Espero que la gent s'ho passi bé i rebi la nostra felicitat. I també que balli i es sorprengui.

Jordi: Penso que hi ha dues coses que són importants: Que la gent balli està molt bé però sobretot volem que la gent no s'empenedeixi d'haver vingut.. Val la pena que gaudeixi tal com nosaltres ho fem dalt de l'escenari.

- Si us  diem la paraula Reagge què us  passa pel cap ?

Jordi: A  mi em passa pel cap el nom de Bob Marley. No va inventar  el Reagge  però el va fer famós.  Per mi, és com el Barça si em diuen la paraula futbol. Des de petit m'ha estat presentat com el màxim exponent del reggae.

I també em passa pel cap el grup “No te'n reggaes”, un grup on  formava part la Roser.

Roser: A mi també em passa pel cap el nom de Bob Marley.

- Quina és el  millor  avantatge i el pitjor incovenient de ser famós ?

Jordi: Si ets molt famós pots estar molt “agobiat”, però jo crec que no sóc famós. Els  avantatges  els pots aprofitar  per transmetre  valors i felicitat  als altres. Saps que si parles, t'escolten. I, els inconvenients, els has de convertir en oportunitats.

Roser: No crec que tingui avantatges  ni inconvenients, tens moltes sol·licituds al Facebook i molta get vol en estar amb tu.. Estressa una mica tenir al dia les xarxes socials.

- Com us veieu en el panorama musical dintre de deu anys ?

Jordi: Pitjor que ara, NO! Espero que escriure cançons i cantar-les m'agradi com ara. Actualment hi poso moltes ganes i desitjo que continuï així. També que m'ompli tant com m'omple ara. Posarem moltes ganes perquè el grup continués així com ara.

Roser: Jo no m'ho he plantejat. M'agradaria que el grup millorés.

 

 

- Com valoreu la vostra carrera des de que vàreu pujar als escenaris ?

Jordi: Al principi em feia molta vergonya mirar-me com havia cantat perquè  creia que ho feia molt malament,  ho faig més bé ara, he millorat, segur!

Roser: Crec que la nostra carrera ha millorat moltíssim.

-  Qui compon les cançons dels vostres grups?

Jordi: Les cançons les escric jo perquè m'agrada molt escriure i és una bona manera per desfogar-me.

Roser: Moltes cançons les compon l'Eric i algunes, jo i en Joan.

-  Què opineu sobre el panorama musical actual ?

Jordi: Veig el panorama super ric, molt viu . Cal que cada grup faci la seva, però hem de ser molt conscients que hi ha molts grups catalans, que hi ha coses que s'han de canviar i cal que pensem  en sumar.

Roser: El panorama musical actual està molt bé.

- I de les descarregues per Internet ?

Jordi: És una manera de regalar música perquè  coneguin el grup i vinguin als nostres concerts.

Roser: Els nostres discs es poden descarregar per Internet.

-  La vostra afició com a músics i cantants us ve de ben petits ?

Jordi: No, la meva mare em deia que m'apuntés a música quan era petit i jo li deia que no. I de gran jo m'hi volia apuntar i la meva mare em deia que no perquè deia que ho deixaria aviat. Em vaig comprar una guitarra econòmica i la germana de la Roser em feia classes.

Roser: Jo vaig començar de ben petita a l'escola de música de Centelles.

- Qui o què us va fer interessar per seguir una carrera musical.

Jordi: Vaig descobrir la música que m'agradava amb els meus amics i  hi dedico part del meu temps perquè ells em recolzen. És important a la vida tenir amb qui compartir les coses.

Roser: La meva germana  em feia classes de cant. i em van proposar formar part d'un grup musical i ho vaig deixar tot per dedicar-mi

- A quin any es van formar els vostres grups ?

Jordi: Fa dos anys (2012) que es va formar el grup de Bonobos.

Roser: el grup del Catarres es va formar el 2010.

- Quina cançó us va fer famosos ?  Quina cançó va tenir més èxit ?

Jordi: La vida (entre amics)

Roser: La cançó de Jennifer.

- Quin va ser el desencadenant que va fer que us dediquéssiu a la música?

Jordi: Jo, com bé sabeu, no em dedico únicament a la música perquè sóc mestre d’aquí a l’escola. Si puc, ho compaginaré tot sempre perquè les dues coses m’apassionen!

Roser: El fet és que quan el grup va començar a tenir cada cop més concerts i feina i, nosaltres, no arribàvem a tot. Això va fer que decidíssim dedicar-nos-hi en exclusiva.

 

Alumnes de 6è EP

Bones pràctiques

AUDICIONS EN VIU I EN DIRECTE

En Gil Boleda i l’Adrià Garriga de 1r d’ESO van venir a cicle mitjà a presentar els instruments que toquen. En Gil toca l’acordió i el trombó , i l’Adrià el saxofon.

Ens van tocar algunes peces com: La relliscada, La pantera rosa, La polka d’ours, Amélie, un blues… entre altres.

Després de l”audició, ens van explicar algunes característiques d’aquests instruments i van respondre a totes les preguntes i els dubtes que els nenes i nens de cicle mitjà els feien.

Vam aprendre moltes coses d’aquests tres instruments i ens va agradar molt poder sentir-los en directe i, sobretot, ens va fascinar el fet que els concertistes són companys de la nostra escola.

 

 

Marta Mercader

Mestra de música d”EP

 

 


Des de l'escola, amb l'ajuda de l'AMPA i l”equip directiu es va veure la possibilitat de crear un  grup de gospel a Tona. 
Moltes són les persones que s'han unit a un dels projectes que engega l'escola. Aquesta nova iniciativa està oberta a tothom i en Guillem Soler és l'encarregat de dirigir els assaigs, que tenen lloc tots els dijous de 21:30 a 23:00 al mateix centre educatiu.

Cristina Fontarnau
Mestra d”EP

GOSPEL
« Estil de música popular religiosa pròpia de la comunitat negra dels Estats Units d'Amèrica, en què els cantants (un o diversos amb acompanyament de cor) ornamenten la melodia, amb crits, murmuris, etc.»
Entrevistem a en Jordi Ginesta, nascut als Hostalets de Balenyà el 20 d’octubre de 1988. Mestre i cantant del grup Bonobos i a Roser Cruells, de Centelles, nascuda el 27 d’abril de 1989. Contrabaixista d’ Els Catarres.

EsTONA DE GOSPEL JA ESTÀ EN DANSA

La nostra escola està ubicada en un entorn privilegiat. Envoltada de boscos i camins per descobrir. L’equip d’Educació Infantil vam creure que era important programar unes caminades durant el curs, ja que estan dins el nostre currículum.

Els nens i nenes de P3, P4 i P5  no estan gaire acostumats a caminar,  perquè els adults sempre anem empesos pel rellotge i sovint acabem agafant el cotxe per anar més de pressa.

 

 

oh happy day!

CAMINAR AMB ELS MENUTS DE L”ESCOLA

CELEBREM EL DIA DE LA MARE

Els dos entrevistats durant l”acte.

Aquest curs, des de l’optativa d’agricultura i jardineria hem construït uns horts verticals. És una activitat molt interessant ja que permet reutilitzar ampolles de plàstic i ,per altra banda, ampliar l’hort i poder-hi plantar diferents hortalisses. Aquest hort consisteix en anar posant una ampolla dins d’una altra i omplir les 4 primeres amb terra (foto1), la cinquena fa d’embut i la sisena serveix per  a tirar-hi l’aigua. Als laterals de l’ampolla s’hi fa una obertura (foto 2) i s’hi insereix la planta. Un cop fet això, només cal anar-ho regant de tant en tant (foto3) i sobretot, esperar que creixin les hortalisses!

 

 

Oliver Mas

Professor de ciències de secundària

CONSTRUÏM UN HORT VERTICAL

Imatge 1

Imatge 2

Imatge 3

Imatge 4

QUÈ FEM

El projecte Emprèn és un projecte pensat per a l’Escola Vedruna-Tona, que comprèn tota l’escolaritat obligatòria.

Respon a unes necessitats de la societat actual i als reptes canviants de futur; necessitats d’adaptabilitat als canvis, i necessitat de donar eines de treball i recursos als mestres i professors. Per a portar-lo a terme i per donar-hi resposta, es crea un Equip de Millora Integrat per dos mestres de Primària i dos professors d’ESO que treballarà per definir els recursos adequats i donar les eines apropiades als mestres i professors per tal que ho portin a terme.

 

PER QUÈ

L’objectiu és poder donar i avaluar eines d'emprenedoria i innovació als nostres alumnes en un món canviant i flexible (societat líquida). Per aconseguir que les aules esdevinguin espais creatius en què els alumnes puguin desenvolupar la seva creativitat. Per estimular els valors d'autonomia, iniciativa personal i esperit emprenedor. Per ensenyar a pensar, planificar i materialitzar projectes sempre centrant-nos en els valors, la sostenibilitat i l’ètica.

 

 

 

EMPRENEDORIA A L’ESCOLA

Si voleu més informació, cliqueu!!!