ESCOLA VEDRUNA-TONA   www.evt.cat   |  CONTACTE  | PATROCINADORS  

EL MÓN DE LA IM@TGE
EL MÓN DE LA IM@TGE

EDUC@CIÓ PRIMÀRI@

EL CENTEN@RI DE CH@RLOT

Deia Paul Klee que l”art no és reproduir allò que veiem, sinó que es tracta de fer visible allò que no sempre ho és.

A Cicle Inicial, hem treballat l’Antoni Gaudí dins l”àrea de Visual i Plàstica .

Primerament, vam veure el capítol de Les 3 bessones, on parla de la seva vida.

Ens va visitar una mare que és arquitecta com l’Antoni Gaudí per explicar-nos en què consisteix la seva professió.

Durant un mes vam barrejar els grups de 1r i 2n a l’hora de plàstica i vam fer 4 tallers diferents. Tots relacionats amb l’obra d’Antoni Gaudí. Sobretot amb el Parc Güell, la Sagrada Família, la Casa Batlló i la Pedrera. Vam culminar els tallers fent una sortida al Parc Güell a Barcelona, on uns guies ens van explicar un munt de coses interessants.

Hem après moltes coses sobre la seva vida i també sobre les seves obres més famoses.

 

Equip de mestres de cicle inicial d”EP

GAUDÍ

Charles Chaplin

FEM ESCOL@

Un p@sseig per les im@tges

Aquest passat 2014 es van complir 100 anys del personatge Charles Chaplin, més conegut com a “Charlot”. És per això que des de Cicle Mitjà es va decidir conèixer la biografia d'en Charles Chaplin i valorar la seva aportació al cinema i, alhora, fer-li un petit homenatge a aquest tan característic i famós actor, compositor, productor i director de cinema.

Des del Cicle es va decidir englobar aquest petit projecte a través de l’àrea de plàstica i la de llengua (llenguatge no verbal).

Es van realitzar activitats ben diverses i originals, a més de dinàmiques i divertides. A continuació es mostren els continguts que es van treballar:

     Elaboració d'un punt de llibre amb els elements característics del personatge (negre sobre blanc).

 Estudi del llenguatge no verbal per expressar emocions i situacions de la vida quotidiana amb una realització de fotos dels nostres rostres i cossos.

 Veure alguns fragments de les pel·lícules d'en Charlot i propiciar el posterior diàleg a l'entorn del contingut visualitzat.

 Elaboració d'un guió d'un curtmetratge(llengua, expressió escrita i plàstica, còmic) i posterior gravació.

 Visitar la Col·lecció d’en Miquel Espona i Austeril a Tona.

Cal dir que els alumnes s’ho van passar molt bé, es van fer un fart de riure i van conèixer una de les figures més importants del món de l’espectacle.

 

 

Equip de mestres de  cicle mitjà d”EP

 

Retrats és el títol del projecte que han realitzat els alumnes de 4t d'ESO dins l'àrea d'Educació Visual i Plàstica, del qual us en mostrem un recull dels diferents treballs realitzats.

Amb l'excusa de treballar tècniques i materials diversos, d'experimentar amb recursos propis de la matèria, hem volgut anar més enllà de la pròpia matèria, partint això sí, de temes i autors que li són propis, com ara Amin Maalouf, Frida Kahlo, Kiki Smith, Anna Roig i Sophie Calle.

Tot això ens ha servit per reflexionar i acabant fent treballs sobre ells mateixos, com es veuen, com es mostren i com s’ha anat construint el seu propi “JO”.

 

Mònica Ordóñez

Professora de VIP d”ESO

Quan el sentit vital està harmonitzat o equilibrat estem bé sent qui som, ens sentim còmodes amb el nostre cos i això ens dóna seguretat amb nosaltres mateixos. Quan està en equilibri hi ha una connexió entre ment, cos i emoció. Quan es descompensa mana un dels tres pols.

És molt important crear una bona base en la primera infància perquè de més grans sàpiguin reconèixer les necessitats abans expressades, aprenguin a escoltar el seu cos i sàpiguin donar respostes adequades.

A Educació Infantil fem un treball molt específic de percepció, ja que el coneixement del propi cos és de gran importància per a les relacions entre el “jo” i el món exterior.

En un principi el nen es percep com un element més de l’entorn que l’envolta, però poc a poc es va descobrint el  cos i acabarà representant-se a ell mateix com a una persona individual i única.

L’evolució infantil pel que fa l’esquema corporal és sorprenent i any rere any els professionals que hi treballem gaudim d’aquest fet. Concretament a P3 es confecciona un quadern on s´hi recullen dibuixos i treballs representant el seu cos al llarg del curs. S’hi pot veure la visió personal que han tingut en cada moment i el nivell de maduració que tenien quan es dibuixaven.

D’aquesta manera, de forma periòdica, junt amb el treball de psicomotricitat i activitats pròpies de la descoberta d’un mateix, es van dibuixant.

Aprofitem els dies que fan psicomotricitat en què treballem només amb mig grup. La meitat del grup va a la sala de psicomotricitat on l’especialista ha preparat la sessió i l’altra meitat es queda a l’aula on la mestra haurà preparat el treball específic del cos. Descobrim com som a partir de contes, cançons, escenificacions, massatges, jocs.... En algunes ocasions els nens i nenes acaben fent un dibuix d’ells mateixos que de vegades modelem i de vegades no.

El fet de treballar amb petit grup dóna qualitat a les activitats i es pot fer un seguiment molt personalitzat de l’evolució de l’infant.

Una altra activitat curiosa és la del mesurament. Només la fem a l”inici de curs i a final de curs. En ambdues ocasions  mesurem l’alçada dels nens i les nenes i deixem com a testimoni una cinta de color.

Quan finalitzem el curs de P3 fem la comparativa de les dues cintes i d’aquesta manera queda reflectit de forma molt gràfica que grans que s’han fet!

El quadern arriba a la família a final de curs i d’aquesta forma es comparteix el goig d’haver crescut!

 

 

Equip de mestres d’Educació Infantil

 

El Sentit Vital parla de la percepció que es té d’un mateix.

LA PERCEPCIÓ DEL COS

Hi ha tres classes de persones: aquelles que hi veuen, aquelles que veuen el que se'ls mostra i aquelles que no hi veuen.

Leonardo da Vinci

Jo pinto els objectes com els

penso no com els veig

Pablo Ruiz Picasso

Retrats: trencaclosques incomplets 

Educació

Equip de mestres dc cicle superior